جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

اسكريبت بعنوان "أُحبك فماذا عنكَ" بقلم الكاتبة وفيه العربي "صاحبة القلم" ✍️

 



اسكريبت بعنوان :أحبك فماذا عنك!؟ 

في ذات مساء بعد منتصف الليل حين تخلو الجميلة بنفسها وتستمتع بقهوتها السادة تقرأ بعض المقالات والخواطر المنشورة على أحدى صفحات الكاتبات التي تتابعهم متناسية هذا العالم وما فيه إذ يلفت انتباهها مقال كُتب بخط عريض واضح "*يحزنني أنني لا أدري ماذا فعلت لأقع تحت لعنة حُبك ولا أعرف ماذا فعلت لكي لا تبادلني الحب ولكي تخدعني بكذبة أنك تحبني هل لهذة الدرجة وجدت أنني ساذجة وأنك لا تجد ماذا تفعل فقررت أن تقوم باللعب بقلبي؛ والآن تركتني لا أدري هل كنت يومًا ما تحبني أم أنني مازلت بلهاء تركتني في بحر أفكاري ورحلت بعد أن دهست قلبي ومشاعري وحبي لك.* " لم يكن هذا المقال سهل هين لين عليها فهو يصف حالتها كأن من كتبته تعرف قصتها وتتحدث عنها؛ عادت لنقطة الصفر مرة أخرى بعد أن اوهمت نفسها على أنها قوية وأنها قد بَنَت ثقتها في نفسها مرة أخرى وقد بدأت في التأقلم على الوضع وتستمر في حياتها تدعو الله أن يربط على قلبها ويرزقها الخير تحطمت وعادت للبداية وأسوأ أغلقت الهاتف وأقفلت باب غرفتها عليها وأطفأت النور وأرتمت على سريرها دافنه رأسها في الوسادة وأجهشت في البكاء معلنة عن معركة جديدة تخوضها ضد ألامها ولكن هذة المرة وهي مستنزفة القوى؛ باتت تبكي وتناجي ربها بكلمات وشهقات وتقول "ليه ليه يارب ليه كل دا ليه يوم ما أحب وأقعد ادعي بيه يجي ويوهمني بحبه وبعد مأثق فيه يكسرني ليه ليه سابني ليه سابني في عز ما قدمتله كل الحب اللي في الدنيا ليه ماحبنيش زي ما حبيته هو انا ما أتحبش هو باين كدا أو شكلي حبيت حد غلط بس أنا حبيته حبيته أووي يا رب وهو عارف كدا سابني من غير ما يبرر أو حتى يقول إنه كان بيحبني ولا عمره ما حبني ولا أي بالظبط طب طب بما أنه مش بيحبني دخل حياتي من الأول ليه يارب أنا تعبت يارب صلح كل حاجة بقى أنا تعبت "ثم أغلقت عيناها من فرط التعب والبكاء ونامت حتى تستيقظ في اليوم التالي وتنهي ما ورائها من مهام لتعود لغرفتها تخلو بأفكارها تتذكر كل ما حدث من البداية..

عودة .. 

=بحبك 

_ماتهزرش

=ياريتني ماقولتلك 

_لا لا ياريتك ماقولتش لي بس دا الحمدلله أنك نطقت

=يعني أنتِ كمان بتحبيني؟! 

_أمم ومن زمان كمان 

----------------------

_محمود! 

=اممم

_اوعدني

=اوعدك بأية؟! 

_اوعدني أنك عمرك ما هتسيبني 

=عمري في حياتي ما هسيبك يا حور

_بجد؟ 

=بجد. 

_بحبك 

=وأنا كمان بحبك 

------------------

=بنوتي؟! 

_قلب بنوتك 

=فينك 

_أنا أهو موجودة 

=كنتي بتعملي أي عشان تتأخري في الرد عليا؟ 

_كنت بكلم ماما 

----------------

=حور 

_قلبها

=عاوز اقولك حاجة! 

_قول

=فاكرة البنت اللي وريتك صورها وقولتيلك انها داخلة تقولي بحبك؟! 

_أمم فاكرة مالها؟! 

=انا وهي كنا مرتبطين قبل ما اكلمك 

_أمم وبعدين 

=بصراحة أنا كنت بحبها أووي 

_... 

=ولما دخلتلي تاني الوقتي كانت حابة ترجعلي بس انا رفضت 

_ليه؟! 

=هو أي اللي ليه؟! 

_رفضت ليه ترجع وأنت بتحبها؟! 

=كنت بحبها كنت 

_طيب.. 

=انتِ زعلتي؟! 

_انا؟! لا ازعل ليه بقولك؟ 

=امم

_لو حابب ترجعلها ارجعلها 

=لا انا ماعدتش بحبها أنا بحبك أنتِ ومش عاوز غيرك 

_بس أنا خايفة 

=خايفة من اي؟! 

_خايفة تطلع جيت تكلمني عشان تنسى التانية بيا.. 

=لا والله انا بحبك ومش عاوز غيرك خلاص انا مكتفي بيكي بحبك. 

_وأنا كمان بحبك 

------------------

=بنوتي؟! 

_قلب بنوتك 

=تتجوزيني؟! 

_أمم 

=لا قوليها كداهو أيوة موافقة اتجوزك يا محمود 

_ايوة موافقة اتجوزك يا محمود 

=قلب محمود من جوا 

----------------------

=بقولك

_أيوة 

=وعد مني لو لينا نصيب نكون لبعض أول ما تكوني في أولى كلية هاجي اخطبك 

_بجد؟! 

=بجد

-------

=حور

_نعم

=خلي كل واحد يكون في حاله احسن

_يعني اي؟! 

=يعني مالناش نصيب مع بعض 

_يعني اي ملناش نصيب 

=.. 

_رد 

=.. 

_محمود فهمني ليه؟! 

=.. 

-------------

=اخبارك

_الحمدلله وأنت 

=دايمًا أنا تمام الحمد لله

_ليا وليكي ي رب دايما ي رب

=أنا أسف 

_على اي؟ 

=على كل اللي عملته معاكي آخر فترة

_مسمحاك ومش عارفة ازاي بس مسمحاك

=وحشتيني

_وأنت كمان

------------

_محمود

=نعم

_هو أنت لسه بتحبني ولا خلاص؟!

=ليه بتسألي السؤال دا؟

_عاوزة أعرف الإجابة

=انا ماعدتش بحب حد

_تمام..

-------------

=أنتِ ليه بتعملي كدا؟! 

_كدا ازاي يعني مش فاهمة؟ 

_انا عملت أي؟ 

_ما ترد يبني وفهمني 

=هو انتِ بتحبيني بجد يا حور 

_لسه بتسأل؟! طب هو واضح اي! عمتًا اه بحبك يا محمود وأنت عارف 

=وانا كمان بحبك يا حور 

_دا بجد؟! 

=ايوة 

__________

=حور 

_نعم

=ماتعلقيش نفسك بيا ولو لينا نصيب في حاجة هتكون 

_اكيد طبعًا 

=تمام 

_تمام 

________

ومن ذلك الوقت لم يحدثها أو حتى يطمئن عليها خافت أنه لم يعد يحبها فمازالت الأفكار تراودها وهذا ما يؤلمها حقًا

عودة للواقع..

افاقت من تلك الذكريات التي تزيد من حزنها وبكائها على رنت هاتفها تعلم أن المتصل صديقتها رنا؛ قامت بمسح دموعها وأغلقت المكالمة ولم ترد وذهبت للمرحاض غسلت وجهها وذهبت لهاتفها لمهاتفت صديقتها رنا في شات الواتس الخاص بهما

_كنتِ بترني ليه

+بشوفك قافلة ليه يا ست هانم

_تعبانة شوية

+مالك في أي أي اللي حصل احكيلي

_بجد ي رنا أنا تعبت الموضوع مش بيخرج من دماغي خلاص زهقت ومخنوقة

+اهدي ادخلي صلى واستغفري وبطلي عياط وكلمي ربنا وادعي بعد ما تقفلي معايا تمام

_تمام

وبدأت رنا في محاولة تهدأة حور حتى نجحت ولو بنسبة ليست بكبيرة ولكنها حاولت وهذا يكفي انهو الحديث وذهبت حور للمرحاض توضأت ثم صلت ركعتين قيام ليل تناجي ربها انهت الصلاة وخلدت في نوم عميق وتمر الايام والايام ولا يحدث جديد أحيانا تنهار وأحيانا تكون قوية ومن حين إلا حين تدعو ربها فهي تحبه كثيرًا ولن يغيب عن فكرها لحظة واحدة...

نحن لا ندري ماذا سوف يحدث وهل سيحدث جديد وهل سيكون لصالحها ام ضدها لا ندري..

------------------

طيب وعدتكم كل مرة لازم اطلع بفايدة من الاسكريبت المرة دي بقي المفيد هنا بعيدًا عن أن الارتباط حرام او لاء فحابه أوجه كلمة للي بيلعبوا بمشاعر البنات وقلوبهم لا سامحكم الله ولا عفا عنكم وأذاقكم عذابه وعقابه الدائم في الدنيا والآخرة وأما انتِ ي جميلتي حاولي تاني مرة ماتصدقيش اي حد حتى لو انتِ بتحبيه ماهو مش معنى انك بتحبيه بصدق انه بيحبك بردو اطلبيه من ربنا حتى لو بقي من المستحيل أن يكون في فرصة انه يرجعلك اطلبيه من ربنا بردو ما فيش حاجة مستحيلة علي رب المعجزات.

#وفية_العربي

#صاحبة_القلم


      ꧁꧁꧁꧂꧂꧂


                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙

         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙

            دمتُم بخير أحبائي في الله💙


     __________________


   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇

       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA


التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك