جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

الجزء ١٦ من رواية"صفقة عشق"بقلم الكاتبة ميرونا مرقص✍️

 



#الجزء السادس عشر 


شكراً ..

لان في حياتي أناس تجعلني 

اضحك عندما لا اريد حتي ان ابتسم


★********************★


كارما : انا هاسافر عند ماما امريكا و مش هرجع تاني 


مراد : انتي بتقولي اي يا كارما دا مستحيل


كارما بدموع : لا هيحصل انا هبعد عن الكل انا مش عايزه أذي حد تاني كفايه لحد كده انا هسا....


مراد حط إيدوا علي شفايف كارما 


مراد : خلاص يا كارما انتي مش هتسافري لأن هنا في سما و ريم عايزينك معاهم ..... و انا كمان 


كارما بصتلوه و هي بتعيط 


كارما : بس انا مش بعمل حاجه غير اني بعملكوا مشاكل بس 


مراد : مين قالك كده انتي بتعملي حاجات كتير حلوه علي فكره انتي مش بتعملي مشاكل اصلا اولا أنتي اللي جمعتي ما بين سما و خالد انتي اللي فكرتي في المفاجاه و انتي اللي شجعتي ريم علي انها تعترف بحبها و توافق علي سليم انتي بس محدش غيرك كارما احنا بنحبك و مش عايزينك تبعدي 


كارما لسه هتتكلم الباب بتاع الغرفه اتفتح مره واحده و دخلت ريم 


ريم بأندفاع : ايوه محدش فينا عايزك تمشي بطلي هبل احنا بنحبك 


كارما و مراد بصولها و يوسف و سليم جم من وراها سليم و يوسف مسكوها من قفاها و يوسف قال 


يوسف : هو انا مش قولت سيبيهم مع بعض شويه 


سليم : انا اخدك علشان تبعدي عنهم تزقني قدام الكافتيريا كلها و تطلعي تجري 


ريم بخوف مصتنع : ماهو انا مقدرتش بصراحه كنت عايزه اطمن عليها 


سليم : عايزه تتطمني عليها تروحي توقفي تتصنتي عليهم 


ريم باستنكار : والله ابدا انا بس كنت هفتح الباب لقيتهم بيتكلموا فا قولت استني شويه و كمان هم اللي كان صوتهم عالي انا مليش دعوه 


يوسف و سليم : ونبي 


ريم : اه ونبي 

( كملت و هي بتبص لكارما و مراد و بتمثل العياط ) 

شوفتوا ظلموني يا باشا


كارما ضحكت من كل قلبها و مراد ضحك معاها 


ريم : طب بذمتكوا في ضحكه بجمال دا 


قالتها و هي بتشاور علي مراد و كارما


ضحكوا كلهم عليها 


كارما : تعالي يا ريم 


و فتحت دراعتها علشان ريم تحضنها و بالفعل ريم اول ما كارما قالت كده جريت علي حضنها و اتشبثت فيه 


ريم : حبيبتي انتي كويسه 


كارما : اه يا قلبي متخفيش 


سليم : اي دا في اي اي التحول دا 


كلهم ضحكوا عليه 


كارما : يوسف انا هامشي امته مش عايزه اقعد في المستشفي


يوسف : هروح اعملك الإجراءات اللازمة و هتمشي حالتك مش محتاجه قعدتك في المستشفي


كارما : شكرا يا يوسف معلش بتعبك معايا 


يوسف : بطلي هبل انتي اختي 


ضحك معاها و مشي يروح يعملها الإجراءات علشان تقدر تمشي قعدوا شويه يضحكوا لحد ما يوسف جه 


يوسف : تقدري تمشي دلوقتي ثواني بس هروح اقلع البالتوا و اجيب مفاتيح العربيه علشان اوصلك 


مراد : لا عادي يا يوسف أنا في حد تبعي جبلي عربيه علي هنا احنا هنوصلهم و انتا كمل شغلك عادي و شكرا تاني ليك


يوسف : تمام ماشي لما توصلوا طمننوني و علي فكره انا لسه معرفش اي اللي حصل و مين كانت الرجاله اللي كانت بتضرب نار دي 


كارما : انا هبقا افهمك كل حاجه بعدين 


يوسف : ماشي حمدالله علي سلمتك يا حبيبتي 


كارما : الله يسلمك 


مراد بدأ يسند كارما علشان تقوم من علي السرير علشان لو داخت أو حاجه 


كارما : والله انا كويسه يا مراد متخفش 


مراد : لا اخاف طبعا يلا سندي عليا بس 


كارما استسلمت و سندت عليه و بالفعل اول ما قامت داخت و كانت هتقع بس مراد كان مسكها 


ريم : اهو شوفتي دوختي كان عندوا حق 


كارما ضحكت و مشيوا كلهم نزلوا ركبوا العربيه و راحوا بيت ريم و اول ما دخلوا سما اول ما شافتهم 

جريت عليهم و هي قلقانه و اول ما احمد و سلمي (أهل ريم و سما) و خالد لقوا سما جريت بيبصوا لقوا مراد مسند كارما اتخضوا و راحلهم علي طول 


سما بقلق : كارما انتي كويسه مالك و ليه مراد مسندك كده و كمان اي مكان الكانوله اللي في ايدك دي 


كارما لسه هتتلكم لقت احمد و سلمي و خالد قاعدين يسالوها مالك اي اللي تعبك و من الكلام دا 


كارما بزعيق : باااااااااس خلاص 

كملت بهدوء : انا كويسه متخفوش انا كويسه دا شويه تعب مش اكتر من التوتر و إجهاد متقلقوش بقا انا مرهقه و عايزه اقعد ممكن اقعد ولا في اسأله تاني 


سما و احمد و سلمي و خالد : لا 


سما : تعالي ارتاحي 


مراد قعد كارما علي الكرسي و كلهم قاعدوا


كارما : من غير ما تبدوا اسأله تاني انا هقول كل دا 

كل الموضوع اني و انا راحه الدرس تبعت علشان مكنتش باكل اخر فتره كتير و غير اني من كتر المذاكره و التوتر و الخوف أهملت نفسي علشان كده اغمي عليا و انا رايحه الدرس مش اكتر صح يا مراد مش دا اللي حصل يا ريم ها يا سليم 


مراد و سليم و ريم : اه والله هو دا اللي حصل


سما بشك : اه ماشي 


احمد بحنان : كارما انتي هتقعدي معانا هنا علشان البنات تاخد بالها منك انتي ابوكي كده كده مسافر امريكا شهر 


كارما ابتسمت لما عرفت انو مسافر امريكا 


كارما بتسأل : ليه مسافر امريكا 


احمد بتوتر : ها .. 


كارما بخبث : ها اي يا بابا


احمد باندفاع : اصل في مشكله في الشركه اللي في امريكا 


كارما بابتسامه : اه قولتلي 


قعدوا يتكلموا شويه و بعد كده مراد و سليم و خالد مشيوا و البنات طلعوا يتكلموا فوق براحتهم 


في اوضه كارما 


سما : ها بقا اي اللي حصل 


كارما و ريم بخوف : هنقولك علي كل حاجه بس من غير زعيق 


سما : حاضر 


كارما وريم حكولها كل حاجه 


سما بصدمه : نهاره اسود و مش معدي اي البجاحه اللي فيها دي ازاي يتجرأ و يقول الكلام دا قال اي عايز يتجوزك يا بجحتك يا اخي 


ريم : بس متفكرنيش دا انا كنت ناويه اروح اقتله 


كارما فضلت تبصلهم و هم بيتكلموا عليها و علي أنهم عايزين ياخدوا حقها من حازم إنشاءالله لو بالقتل 


✨Karma pov✨


ياااه انا بجد مكنتش متخيله أنهم بيحبوني كده انا بشكر ربنا جدا انو ادني اتنين بيحبوني كده قد اي هم عايزين ياخدوا بالهم مني و من صحتي حتي لو علي حساب نفسهم انا بجد بحبهم و نفسي أفضل معاهم علي طول و مسافرش بس اعمل اي انا لو قعدت هنا هموت من اللي بيحصل عايزه ابعد عن كل الناس مش عايزه آذي حد كفايه لحد كده و مش عايزه اتعبهم معايا من ساعت ما بابا و ماما انفصلوا و هم واخدين بالهم مني كفايه كده انا لازم اول ما السنه دي تخلص اسافر 


✨End pov✨


سما و ريم بصوا علي كارما لقو باين علي ملامحها الحزن 


ريم بقلق : مالك يا حبيبتي زعلانه ليه


سما بقلق : في اي يا كارما 


كارما بابتسامه : مفيش يا حبايبي كل الموضوع اني قلقانه شويه 


سما : ماشي يا حبيبتي صح قولولي ازاي ريم و مراد و سليم وافقكوا علي كلامك علي طول 


كارما بضحك : كل الموضوع 


✨The past✨


كارما و مراد و ريم و سليم في العربيه قدام الڤيلا


كارما : ممكن اطلب طلب 


مراد و ريم و سليم : اه طبعا


كارما : ممكن محدش يقولهم جوه علي اللي حصل مش عايزاهم يقلقوا 


ريم : بس 


كارما : معلش انا عارفه اني هخليكم تكدبوا بس انا اسفه مش عايزاهم يقلقوا أما هقولهم انو شويه إرهاق و توتر من المذاكره بس مش اكتر ممكن توافقوا علي طلبي 


مراد : تمام ماشي 


ريم و سليم : ماشي يا كارما 


كارما : شكرا 


✨The present✨


سما : بقتي بتكدبي كتير يا كارما مشاكل اللي في قلبك خليتك تخترعي حجج كل شويه و تكدبي و تقولي إرهاق و مش إرهاق 


كارما بحزن : اعمل اي يا سما مش عايزه حد يدايق و كمان انا قولت ليوسف اني هاخد الادويه بتاعتي بانتظام لحد ما اقولهم كلهم و اعمل العمليه و اخرج بسلامه يا رب


ريم و سما : يا رب 


★****************★


علي الناحيه التانيه 


شخص 1: لازم تخرجني من هنا يا كاميليا انا مش هقدر اقعد هنا كتير انا كارما وحشتني 


كاميليا : انتا اتجننت يا إسلام انا بحاول اخرجك من هنا و انتا قاعد تفكر في زفته هانم دي 


إسلام : بحبها يا كاميليا انا مش عارف عملت في نفسي كده ليه يا ريتني ما حبتها ولا شوفتها اصلا 


كاميليا بحنان : معلش فتره و هتعدي و انا هحاول اخرجك من هنا متقلقش لولا الحوجه انا عمري ما كنت اعمل فيك أو في نفسي كده ربنا يبعد اللي ما يتسما عننا يا رب 


★************★


ليه ادهم سافر امريكا ؟؟؟


هل سافر علشان مروه فعلا زي ما كارما فاكره ؟؟؟


مين اللي كاميليا كانت بتتكلم عنو في الاخر ؟؟؟


      ꧁꧁꧁꧂꧂꧂


                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙

         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙

            دمتُم بخير أحبائي في الله💙


     __________________


   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇

       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA


التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك