جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

الجزء ١٧ من رواية "صفقة عشق" بقلم الكاتبة ميرونا مرقص✍️

 



_#الجزء السابع عشر


إن يكون 

وجودك في حياتي

هو أكثر سبب وراء سعادتي

فهذا دليل قاطع

علي مدي جنوني بك 


★*************************★


بعد مرور أسبوع 


يوم جديد علي الكل و صباح جديد علي الكل و في قلوب حزينه و قلوب عاشقه و قلوب قلقانه 


بالتحديد في اوضه كارما بتصحي الصبح علي صوت ريم 


ريم بحب و حنان : صباح الخير يا حبيبتي 


كارما : صباح النور يا قلبي الساعه كام يا ريم 


ريم : دلوقتي الساعه 11 


كارما بفزع : كام 


ريم : اي الساعه 11 انا مش عارفه انتي نمتي كتير اوووي كده ليه من امته بتنامي لساعه 11 يا كارما ههههه


كارما : مرهقه والله اعمل اي 


ريم : يوسف قالك متتعبيش نفسك انتي اللي مصره علي كده


كارما : اعمل اي يا ريم قلقانه اوووي 


ريم : متقلقيش خير إنشاءالله يلا علشان نفطر و تاخدي الدواه و نبدا نذاكر 


كارما : حاضر


نزلوا بالفعل يفطروا و سما كانت راحت الجامعه بتاعتها و بعد ما خلصوا طلعوا علي اوضه كارما علشان يذاكره الساعه جت 2 تليفون ريم رن كان رقم سليم 


ريم : الو يا حبيبي عامل اي


سليم: كويس يا حبيبتي و انتي عامله اي 


ريم : كويسه 


سليم : هو انتي مع كارما 


ريم : اه 


سليم : طب قومي من جنبها و اقفي في مكان لوحدك مراد عايز يكلمك 


ريم : ليه 


سليم : هتفهمي بس اعملي اللي قولتلك عليه


ريم : حاضر 


ريم شالت التليفون من علي ودنها و كانت بتكلم كارما 


ريم : معلش يا حبيبتي ثواني و جيالك 


كارما : ماشي


ريم بعدت عن كارما و راحت وقفت في البلكونه 


ريم : ايوه يا سليم بعدت عن كارما خلاص 


سليم : تمام يا حبيبتي خدي كلمي مراد 


ريم : ايوه يا مراد


مراد : بصي يا ريم ..........


ريم : تمام سيب الموضوع دا عليا بس تكونوا هنا في خلال نص ساعه بظبط كارما بتفضل تسال اسأله كتير و مش بعرف ارد عليها


مراد بضحك : متقلقيش هنكون قدام الڤيلا قبل المعاد كمان 


ريم : تمام هقفل انا بقا علشان كارما تخدش بالها 


جه صوت من ورا ريم 


كارما : مخدش بالي من اي 


ريم : هااا ... طيب انا هقفل يا مراد باي 


مراد : باي 


كارما : هاا اي يا ريم و ليه بتكلمني مراد 


ريم : ولا حاجه بس كان بيطمن عليكي و قالي متخليش كارما تعرف علشان يعني يسيبك تذاكري 


كارما بشك : تمام 


ريم بحجه : اه صح يوسف رن عليا و قالي انو عايزنا نرحلوا المستشفي ضروري علشان حاجه تخص حالتك 


كارما بقلق : اي في حاجه ولا اي 


ريم : لا مفيش يا قلبي متقلقيش يلا علشان نجهز بس البسي لبس مريح بلاش الكلاسيك ماشي


كارما : ماشي


كارما و ريم راحوا علشان يجهزوا و كارما فاكره أنها رايحه المستشفي نزلوا مع بعض و جم يخرجوا من الباب الخارجي بتاع الڤيلا كان مراد و سليم واقفين ساندين علي عربيه


كارما بهمس لريم : انتي مش قولتي أن يوسف طلبنا ازاي مراد و سليم هنا 


ريم بنفس الهمس : دي مفاجأه ممكن يلا علشان منتاخرش 


سلموا علي سليم و مراد و كارما ركبت قدام جنب مراد و ريم ورا جنب سليم وصلوا لمكان


كارما بدهشه : ملاهي 


كلهم ضحكوا علي منظر كارما 


كارما : انتو جايبنا هنا ليه 


مراد : علشان نتفسح و نغير جو المذاكره شويه 


كارما : بس مش هينفع 


ريم: علشان خاطري يا كارما عايزين نغير جو شويه يلا بينا ارجوكي


كارما بعد زن من ريم وافقت و فضلوا يلعبوا شويه و بعدها واقفوا قدام لعبه كبيره بتلف 


كارما بتمثيل : انا تعبانه مش هلعب كاملوا لعب انتوا 


ريم بضحك : يا خوافه لا هتلعبيها مش عليا الكلام دا 

( قالت كلامها الاخير و هي بتشد كارما)


كارما : مش هلعب مش عايزه 


مراد : انتي هتركبي معايا انا يلا تعالي علشان خاطري 


كارما مشيت معاه و هي مش حاسه بنفسها 


✨Karma pov✨


هو حلو كده ليه اي دا انا اول مره اخد بالي انو بالجمال دا اي دا في اي انا قلبي بيدق جامد كده ليه دا بيوجع اوووي 


✨End pov✨


بالفعل ركبوا عربيه من العربيات و بدأت تتحرك 


كارما : اعععععااااااا اي دا احنا طلعنا فوق كده امته 


مراد بضحك: اي دا انتي طلعتي بتخافي فعلا


كارما : مش بخاف دي فوبيا 


بصت جنبها اتخضت لما لقت نفسها فوق اوووي كده بدأت دموعها تنزل مراد شدها لحضنوا علي طول 


مراد : انا اسف اني طلعتك علشان خاطري بطلي عياط 


كارما : انا خايفه يا مراد هي ممكن تقع بينا 


مراد بضحك : هههه مش قادر 


كارما ضربته و هي لسه في حضنوا 


كارما : بطل هزار 


كانت ماسكه فيه جامد و هو كان حضنها جامد كانو حاسس انها هتروح منو 


خلاص وصلوا و الباب اتفتح بتاع اللعبه ريم و هي بتضحك علي منظرهم 


ريم : قال اي مش بتخافي بصي ماسكه في مراد ازاي 


كارما فاقت و بعدت عن مراد بسرعه و هم الاتنين نزلوا 


كارما بغيظ : اتلمي انتي عارفه اني عندي فوبيا مش موضوع خوف 


ريم: اه اه عارفه 


ضحكوا كلهم و كارما ضحكت معاهم و بعدها فضلوا يلعبوا شويه و بعدها جت الساعه 8 ركبوا العربيه و بتاعت مراد و اتحركوا راحوا اتعشوا و هم مروحين في العربيه مراد شغل اغنيه و طول الاغنيه دي كان بيبص علي كارما بحب و كارما مكسوفه بالفعل الاغنيه كانت لتعبر علي كل اسألتها اللي كانت في دماغها 


✨الاغنيه باين حبيت✨


❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

*******************


بعد مرور 3 شهور فيهم الحلو و فيهم الوحش جه اليوم المنتظر بالنسبه لكارما و ريم 

يوم ظهور النتيجه 


كارما في بيت ريم قاعده هي و ريم علي أعصابهم مرضوش يروحوا يجيبوا النتيجة هما و خلوا مراد و سليم هم اللي يروحوا يجيبوها 


الباب خبط الخادمه راحت علشان تفتح و مراد و سليم دخلوا و وشهم ميبشرش بالخير كارما و ريم بصلهم 


كارما بخوف : ها اي


ريم بتوتر : في اي متتكلموا 


مراد : اصل .........


كارما و ريم بدوا يخافوا اكتر 


مراد : كارما انتي جبتي 99.7 %


سليم : ريم انتي جبتي 99.7 %


كارما و ريم : هاااا


فاجأه كارما و ريم سرخوا و حضنتوا بعض بعدها كارما حضنت مراد و ريم حضنت سليم 


كارما بعد ما بعدت 


كارما : اخيراااااااااااااا الحلم اتحقق


فضلوا يضحكوا و يهزروا و ادهم و ادم و عبدالرحمن جم و معاهم مراتتهم بس طبعا كاميليا مجتش و مروه كانت موجوده اصلا بقالها اسبوع و ادهم و مروه كانوا بيتكلموا مع بعض و بيهزروا ولا اكن كان في زعل أو أنهم مطلقين بالعكس كأنهم لسه متجوزين كارما كانت بتبص عليهم بفرحه 


ريم بهمس لكارما : شكلهم حلو صح 


كارما : اوووي يا ريم ياما نفسي يرجعوا لبعض و نعيش مع بعض زي زمان 


ريم : معلش يا حبيبتي فتره و هتعدي باذن ربنا بصي عليهم بيضحكوا مع بعض ازاي 


كارما : ريم انا حاسه ان في حاجه غلط في موضوع بابا و ماما هم مكنوش كده و كمان غريبه اوووي ان بابا يتجوز كاميليا دا كان بيكلم عليها مع ماما و بيقول ان اللي جمعتهم الشراكه و لولا الشراكه اللي بنهم كان بعد عنها من زمان مش اكتر نفسي اعرف في اي 


ريم : إنشاءالله هنعرف كل حاجه اهم حاجه دلوقتي الزفته كاميليا دي مجتش مع عمو ادهم 


كارما : الحمدلله 


بعدها ادهم اتكلم و هو بيبتسم 


ادهم : انا عندي ليكم مفاجأه علشان النتائج الحلوه دي 


كارما بفضول : اي هي يا بابا 


ادهم و ادم و أحمد و عبدالرحمن : هنسافر كلنا مع بعض مصيف 


كارما و ريم و سما : هااااااااااااااااا هنسافر صيف 


سليم بضحك: لا بجد نفسي اعرف انتوا ازاي هتكونوا دكاتره اي دا انا بجد مكنتش اعرف اننا مخطوبين لاطفال 


احمد و ادهم : انتا اللي جبتوا لنفسك 


كارما و ريم و سما بدأ و يقربوا منوا 


ريم : مين دول اللي اطفال بقا


سما : قلت اطفال ها 


كارما : احنا بقا هنوريك الاطفال دول يعملوا فيك اي 


كارما و ريم جريوا علي المطبخ علي يجيبوا حاجه و سما فضلت واقفه قدام سليم 


سليم بسخريه : هتعملوا اي يعني 


سما راحت تجيب حاجه هي كمان من المطبخ 


كارما و ريم من وراه : دا اللي هنعمله 


هوبااا سليم لقي نفسه وقعوا عليه جردل مياه ساقعه من ريم و بعدها كارما دلقت عليه كيس دقيق 


سليم : اااااااأااح يا خرابي الدنيا بااااااارد


سما وقفت قدامه و قالت : علشان تبقا كملت الكيكه 


كسرت اربع بيضات علي دماغ سليم و كارما حطت علي دماغ سليم فروله 


كارما : كده احلي 


كلهم ضحكوا علي منظر سليم و ضحوا اكتر لما شافوا كارما ريم و سما وقفوا جنب بعض و قالوا في نفس الوقت و هما بيتكلموا بغرور


كارما و ريم و سما : شوفت بقا الاطفال عملت اي فيك 


سليم. بغضب و صوت عالي : رييييييممم كاااااارما سمااااااا


قام من مكانو و كارما و سما ريم طلعوا يجروا 


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

★******************★


هل كارما حبت مراد فعلا ؟؟؟؟


اي اللي خلي من مرحله شراكه بس لجواز؟؟



       ꧁꧁꧁꧂꧂꧂


                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙

         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙

            دمتُم بخير أحبائي في الله💙


     __________________


   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇

       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA


التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك