جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

الجزء ١٨من رواية "صفقة عشق" بقلم الكاتبة ميرونا مرقص✍️

 



#الجزء الثامن عشر


أجمل ما في الحياة هو حبك وقربك


★. ★


سليم. بغضب و صوت عالي : رييييييممم كاااااارما سمااااااا


قام من مكانو و كارما و سما ريم طلعوا يجروا كلهم بيبصوا عليهم و هم قاعدين يضحكوا و بعدها مراد بص لخالد و قاله من غير ما حد ياخد بالوا


مراد : قوم نشدهم بدل ما سليم يتخانق معاهم فعلا 


خالد : يلا 


مراد جه يقوم كارما كانت بتجري من قدامه شدها و خبطت في حنضوا و هو ما صدق طبعا كارما رفعت وشها لمراد و بصتلوا و هو فضل بصصلها و خالد شد سما لحضنوا و ريم وقفت في نص و سليم وقف وراها 


ريم بتمثيل : يرضي مين دا يا رب اكون واقفه كده و خطيبي بدل ما يخدني في حضنها زي كارما و سما بيجري ورايا علشان خدت حقي منو ينفع كده


سليم بخبث : لا طبعا مينفعش 


و راح شدها لحضنوا ريم ابتسمت 


ادهم و احمد بصوت عالي : يا بهااااايهم


ادم بغضب : ابعد عنها يا مراد و اياك تحضنها تاني


كارما فاقت علي سحبت ادهم ليها و و خبطت في حضنوا مكنتش مستوعبه كل دا أنها كانت في حضن مراد هي كانت سرحانه فيه بس ضمت ادهم و هي بتبتسم بتوتر خافت ليكون حد خد بالوا أنها كانت سرحانه كده و مراد مكنش أقل منها كان متوتر اوووي و في نفس الوقت فرحان 


مراد : اي يا عمي دي خطبتي اي هتحرمني من اني أحضانها لحد ما نتجوز 


ادهم : اه 


مراد بصلوا و قال : انتا بتهزر صح يا عمي دا حضن مش اكتر


ادهم : والله يا مراد لو حضنت كارما تاني هنفخك و هبعت كمان حد يراقبكوا طول ما انتوا مع بعض 


ادم بضحك : لا بجد انتا زودتها اوووي دا حضن مش اكتر متكبرش الموضوع 


ادهم : انتا بذات تسكت والله لو قرب منها هنفخه بس كده و كفايه كلام في الموضوع دا 


كلهم ضحكوا عليه 


احمد شد سما و لسه كان هيشد ريم ريم سرخت 


ريم بغضب : سلييييييمممم والله هقتلك 


في اللحظه دي سليم طلع يجري و ريم بتجري وراه 


كلهم ضحكوا لما عرفوا ريم بتسرخ ليه و سبب كان أن سليم كان ماسك في أيدوا اصلا كيس دقيق علشان يدلقوا عليهم بس للاسف ادلق علي المسكينه ريم علشان فكرت بس أن سليم عدي الموضوع و انو مش هينتقم منهم بس للاسف انتقم منهم فيها 


كارما بعدت عن ادهم و قربت من محمد اللي كان بيضحك و قالت حاجه في ودنوا


كارما بهمس: محمد انا هطلع اخد لبس من عندك و اظبط الحمام لسليم و ريم علشان مياخدوش دور بارد 


محمد بابتسامه : ماشي يا حبيبتي اطلعي 


كارما بستوا من خدوا و قالت 


كارما : شكرا يا قلبي 


كل دا تحت انظار مراد اللي كان الغيره بتاكله و كان عايز يروح يضربوا لولا أن خالد ماسكه


خالد: اهدا انتا عارف كويسه أنها بتعتبره اخوها مش اكتر 


مراد : بس هو لا 


خالد بصدمه : انتا بتقول اي


لسه مراد هيتكلم كارما نزلت بشكل طفولي و قالت 


كارما : بس خلاص كفايه 


سليم و ريم سكتوا و وقفوا مكانهم 


كارما : سليم اطلع خد شاور دافئ في اوضه محمد و هتلاقي هدوم علي السرير ألبسها علشان متاخديش بارد و انتي كمان يا ريم يلا انا جهزتلك الحمام يلا


خالد : ثواني كده انتوا كل شويه تقولوا هياخد بارد و هو أول ما نزلت المياه عليه قال الدنيا بارد و احنا في الصيف اصلا 


كارما : اصل احنا دلقنا عليه مياه ساقعه اووووي 


خالد ضحك و مراد معاه


كارما : يلا اطلع و انتي يا ريم يلا


احمد : لا متطلعش لوحدها خلي حد معاكي في الأوضه 


سليم : انتا مش واثق فيا يا عمي ولا اي و كمان هي هتكون في الأوضه بتاعتها و انا في اوضه محمد


احمد كان لسه هيتكلم ريم اتكلمت 


ريم : محدش فينا هيطلع من هنا انا يا قاتل يا مقتول مليش فيه والله هموتك يا سليم 


كارما بتمثل : يعني يرضكي يا ريم مش دا حبيبك برضو 


بصت علي سليم بمعني ( اتكلم يا غبي )


سليم فهم و قرب من ريم 


سليم : طيب يرضيكي يا ريم اخد دور بارد و مطلعش المصيف معاكي اي مبقتيش تحبني 


ريم بأندفاع : لا طبعا انتا بتقول اي انا بحبك طبعا 


سليم : و انا كمان معلش بقا هي جت فيكي بس بصراحه اغظت من اللي انتوا عملتوا 


ريم : خلاص حقك عليا انا اسفه 


سليم : خلاص و انا كمان اسف 


كارما راحت وقفت جنب مراد و سما وقفت جنب خالد و سما بصت لكارما و كارما فهمتها و قالوا حاجه لمراد و خالد و اتنين ضحكوا من غير ما حد ياخد باله 


كارما و سما و مراد و خالد : تيرا را اارا تيراا نجبلكوا شجره و اتنين لمون 


كلهم ضحكوا عليهم كارما قربت منهم و مسكت ايد ريم و سليم و شدتهم و قالت 


كارما : احنا كده مش هنخلص يلا اطلعوا 


سليم : مراد تعالي معايا 


مراد : ليه هحميك 


سليم : قهقهقهقه ظريف اوووي اخلص عايز اتكلم معاك في حاجه


مراد : ماشي 


طلعوا الاربعه و احمد قال 


احمد : انا مش مرتاحلهم 


ادهم : و انا كمان 


مروه : بطلوا هبل هيعملولهم اي يعني 


ادم و عبدالرحمن : انتو مش واثقين في ولادنا ولا اي 


احمد : الصراحه اه 


ضحكوا عليهم 


ادهم : اصلهم بجحين اوووي الصراحه اي بيحضنوا البنات قدامنا عادي كده اي مش احنا واقف ولا اي 


ادم : بطلوا هبل ما هم كده كده هيتجوزوا فيها اي


عبدالرحمن : كان هم مخطوبين لبعض اصلا 


احمد : بذمتكوا انتوا مصدقين نفسكوا 


ادم و عبدالرحمن : بصراحه لا 


عبدالرحمن بخبث : بصراحه انا مش ضامن ابني 


ادم بعد ما فهم عبدالرحمن قال 


ادم بخبث : ولا انا بصراحه 


ادهم : ليلتكوا سوده انتو و عيالكوا انا طالع لبنتي 


احمد : خدني معاك انا مش مستغني عن بنتي 


فضلوا يضحكوا عليهم و لما مروه و سلمي لقوا أنهم فعلا طالعين جريوا وراهم 


مروه بتكتم ضحكتها : ادهم احمد بطلوا جنان هيكونوا عملوا فيهم اي يعني


سلمي بتحاول تكتم ضحكتها هي كمان : تعالوا بس رايحين فين 


احمد و ادهم مسمعوش كلامهم و طلعوا دخلوا اوضه ريم علي طول من غير ما يخبطوا لقوا كارما قاعده علي السرير ماسكه تليفونها و ريم في الحمام كارما قامت من علي السرير و قالت 


كارما باستغراب : بابا انتوا اي اللي طلعكوا في حاجه ولا اي 


احمد و ادهم باحراج : لا مفيش 


احمد و ادهم خارجوا لقوا مروه و سلمي بيضحكوا عليهم ادهم قرب من مروه و همسلها 


ادهم : ضحكتك حلوه علي فكره 


مروه اتكسفت و نزلت علي طول 


احمد: اي شغل المراهقين دا 


ادهم : اتلم و اوعي كده عايز انزل 


ادهم نزل تحت و سلمي قربت من أحمد و قالت 


سلمي بشك : هو في اي هو بيهمسلها ليه هم مش مطلقين 


احمد : سلمي متفكريش كتير و اهدي مش يمكن تتصلح الأوضاع و يرجعوا لبعض 


سلمي : يرجعوا لبعض بعد ما اتجوز كاميليا نيله دي 


احمد في نفسه : اه لو تعرفي اللي فيها 


احمد : احنا ملناش دعوه ربنا يصلح حالهم لو مش علشان بعض علشان كارما 


سلمي بتنهد : يا رب 


و نزلوا و بعد شويه نزل سليم و مراد و بعدهم بشويه صغيرين ريم و كارما 


سما : اي اللي اخركوا كده 

( وجهت كلمها ل ريم و كارما )


كارما بملل : ما انتي عارفه اختك عبال ما خدت شاور و لبست و نشفت شعرها و ألخ ألخ ما انتي عارفها 


ريم : بتقولي حاجه يا كارما 


كارما : ابدا يا حبيبتي بقولها قد اي انا بحبك 


ريم : اه فكرت


ضحكوا عليهم و سليم قال 


سليم و مواجه كلامه لمراد و خالد : يا حول الله يا رب كارما عارفه ان ممكن يتعمل فيها مقلب من المقالب بتاعتهم قال تكفي شر ريم و بتقولها أنها بتحبها مش بتتريق علي تأخرها 


ريم و كارما : بتقول حاجه يا سليم 


سليم : انا ابدا يا حبايبي 


مراد : حبك برص 


سليم بيغيظ مراد : بتغير مني يا مراد دي كارما دي اختي 


قال كلامه و هو بيقرب من كارما علشان يحضنها جه يحط أيدوا علي كتف كارما 


كلهم ضحكوا لما لقوا سليم واقع علي الارض بيتأوه من الالم لأن كارما قبل ما يحط أيدوا علي كتفها مسكتها و لوتها و زقتوا علي الارض 


ريم جريت علي سليم و هي بتضحك و مسكتوا و قعدتوا علي الكرسي 


ريم بشماته : علشان تبقا تحترمني انا و مراد بعد كده ادي مراد مقربش منك بس كارما قامت بالواجب احسن تساهل 


سليم : شمتانه فيا و ماسكه ايدي تشوفوا إذا اتكسرت ولا لا اوعي يا ريم اوعي يالهوي علي الدماغ 


ريم : اي مش خطيبي 


سليم : لا والله 


ريم : اه والله 


سليم بضحك : صح يا كارما انتي دفعتي كده ازاي 


كارما : انا بدرب من و انا صغيره دفاع عن النفس 


سليم بتمثيل : كده انا اخاف منك 


ضحكت عليه و بعدها قالت 


كارما : ما تيجوا نعمل حاجه بدل الملل 


مراد : زي اي 


ريم : تعالوا نلعب جرأه و صراحه 


ضحكوا علي تفكيرها و وافقوا مراد و كارما و ريم و سليم و خالد و سما و محمد اللي لعبوا الكبار لا قعدوا علي الارض علي شكل دائره و سليم لف الازازه و جت علي محمد و مراد 


مراد : جرأه ولا صراحه 


محمد : صراحه 


مراد اول سؤال جه في دماغوا قالوا : انتا بتحب كارما قد اي


محمد بسرحان: بحبها اوووي 


مراد الوحيد اللي خد باله من سرحان محمد 


قطع بصات مراد الغاضبه صوت اللي بيعشقه هو صوت كارما 


كارما : يلا لفوا الازازه 


لفوها تاني و جت علي ريم و كارما 


ريم بتحدي : جرأه ولا صراحه 


كارما بتحدي هي كمان : جرأه 


ريم بخبث : بوسي مراد 


★*********************★


اي اللي هيحصل بعد ما الكل بقا شاكك في علاقت ادهم و مروه ؟؟؟؟


اي اللي هتعملوا كارما بعد اللي قالتوا ريم ؟؟؟؟؟




       ꧁꧁꧁꧂꧂꧂


                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙

         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙

            دمتُم بخير أحبائي في الله💙


     __________________


   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇

       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA


التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك