جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

الجزء٢٠ من رواية "صفقة عشق" بقلم الكاتبة ميرونا مرقص✍️

 



#الجزء العشرون 


✨غيره المرأة✨

يعشقها الرجل الصادق في 

الحب 

و يكرهها الرجل اللعوب و 

يراها قلت ثقه


★. .★


كارما : ريم نادي يوسف مش قادره 


ريم : حاضر حاضر 


ريم طلعت تجري علشان تنادي يوسف 

يوسف جه جري


يوسف : مالك يا كارما حاسه بأيه 


كارما بتعب : قلبي وجعني اووي 


يوسف : اهدي مفيش حاجه دا وجعك علشان السحبه بتاعت الطياره معلش اهدي ريم هاتي الدواه بتاعها 


ريم راحت تجيب من الشنطه بتاعت كارما الدواه

المضيفه كانت معديه مراد نادها 


مراد : لوسمحت


المضيفه بدلع : تحت امرك يا فندم 


كارما اول ما سمعت صوتها فتحت عينها و بصت عليها و بصت علي مراد 


مراد بقلق : كوبايه مياه بسرعه 


المضيفه : حاضر يا فندم 


راحت و كارما كانت لسه حاسه بتعب و كل شويه تغمض عينيها بس بتفتحها تاني بسرعه 

المضيفه جت و كارما فضلت تبص عليهم كانت عايزه تاخد منها الكوبايه علشان أيدها متتلمسش مع ايد مراد بس مكنتش قادره ترفع ايديها يوسف اخد باله اخد الكوبايه بدل مراد

ريم جت اديت البرشام لكارما و مراد اخد كوبايه المياه من يوسف و شرب كارما 


يوسف : حاسه بايه دلوقتي 


كارما : الوجع بدأ يقل 


يوسف : هتقدري تقومي 


كارما : اه 


جت تقوم مقدرتش و مسكت ايد مراد 


كارما : رجلي مش شيلاني استني شويه و همشي


يوسف : طيب نسندك 


كارما : ملوش لزوم 


مراد : انا هشلها 


كارما : لا يا مراد عادي انا هقدر امشي 


جت تمشي مقدرش و كانت هتقع و مراد لحقها و شالها 


مراد : متعنديش يا كارما 


يوسف : خد بالك من السلالم 


مراد : حاضر 


نزل الحمدلله و وصل الكافتيريا اللي في المطار و اول لما شافوهم ادهم و مروه جريوا عليهم 


ادهم : مالها كارما يا مراد


كارما كانت سانده رأسها علي صدر مراد 


مراد : مفيش يا عمي تعبت من الطياره مش اكتر و معرفتش تمشي فا شلتها 


ادهم بعصبيه : طيب يوسف مشلهاش ليه 


مراد بعصبيه هو كمان و غيره : انا خاطبها مش يوسف و اكيد مش هسمح بحد يشلها 


كارما كانت نامت علي صدر مراد و لما سمعت الصوت العالي قامت مفزوعه ادهم كان هيتعصب علي مراد مروه اتكلمت 


مروه : ادهم عايزاك في حاجه ضروري 


كارما : في اي 


ادهم : جي يا مروه 


ادهم سكت لما لقي صوت كارما تعبان مشي 


كارما : هو في اي يا مراد 


مراد بغضب : مفيش 


كارما زعلت علشان عصبيت مراد و ركبوا عربيه و راحوا الفندق 


كارما جت تنزل مراد قالها : استني اشيلك


كارما : لا شكرا انا هقدر امشي لوحدي 


مراد لسه هيتكلم بعصبيه تاني ريم خدت بالها و راحتلهم و اتكلمت بسرعه 


ريم : تعالي معايا يا حبيبتي انتي تعبانه 


كارما مسكت ايد ريم و سندت عليها و هي بتبص علي مراد بحزن و راحت لوالدها 


كارما : بابا فين كارت الاوضه بتاعتي انا و ريم و سما 


ادهم : اهو يا حبيبتي خدي يا ريم الكارت بتاعك و ابقي ادي سما الكارت بتاعها 


ريم : ماشي يا عمو ادهم


كارما : سما 


سما جريت عليهم 


سما : اي دا مالك يا كارما 


كارما : شويه تعب صغيرين علشان الطياره هتطلعي معانا ولا شويه كده 


سما : ماشي يا حبيبتي اه هطلع معاكوا يلا 


كارما : بابا انا مش هنزل انهارده انا تعبانه شويه ماشي 


ادهم : ماشي يا حبيبتي خدي راحتك 


هزت راسها و راحوا الأوضه بتاعتهم 


عند مراد و سليم خالد جالهم و اداهم الكارت بتاع الاوض 


خالد : مالك يا مراد 


مراد : مفيش حاجه 


خالد بس لسليم راح قال 


سليم : الباشا اتعصب علي عمو ادهم لا و كمان ضايق كارما 


مراد : انا معملتش كده انا مضايقتهاش 


سليم : بأماره مفيش ( كان بيقلده ) 


مراد : اووووف مكنش قصدي انا كنت متعصب 


سليم : امال هي مفروض تعمل اي من ساعت ما ركبنا الطياره و انتا و هي بتتخانقوا 


مراد : محلصش 


سليم : بس هي كانت مضايقه بسبب المضيفه ولا ناسي 


مراد : مش ذنبي هي اللي بتلقح جددتها عليا 


سليم : بس كان ينفع توقفها عند حدها 


مراد : سليم في اي انتا معايا ولا معاها 


سليم : مع الحق 


مراد كان هيزعق بس خالد اتكلم 


خالد : خلاص في اي يلا نطلع و نبقا نتكلم فوق 


طلعوا الأوضه بتاعتهم و قاعدوا و سليم حكي كل اللي حصل لخالد 


خالد : انتا غلطت يا مراد 


مراد : و هي مغلطتش لما باست محمد 


خالد : انتا عارف انها بتعتبره اخوها مدخلش دا في دا 


مراد : قولتلك هو مش بيعتبرها كده 


خالد و سليم : قصدك اي 


مراد : نظراته مش بتقول انو بيبص علي أخته لما بيبص علي ريم و سما بصته بتختلف في خطوبتنا كان باين عليه أنو مضايق جدا و كان بيبص لكارما كتير 


خالد : مش معقول اللي في دماغك دا اكيد انتا فاهم غلط 


مراد : انا مش فاهم غلط محمد بيحب كارما 


سليم : انتا اتجننت اكيد فين دماغك يا بني دول بيعتبروها اختهم و حتي لو الكلام اللي بتقوله صح كارما متعرفش اكيد لأنها لو عارفه اكيد مكنتش هتفضل تبات عندهم أو أنها تبوسوا و تحضنوا علي انو اخ و كمان مش هتكون مرتاحه في القعده معاه خالص بصراحه انا مش هنكر اني بلاحظ نظراته لكارما بس برضو لازم تهدأ مينفعش تعمل كده 


مراد : مش عارف انا كنت بابتسم المضيفه علشان اغيظ كارما و اردلها اللي بوسه اللي باستها لمحمد و اشوف هتغير زي ما انا غرت ولا 


خالد : مراد انتا و هي غلطانين هي مكنتش ينفع تعمل كده بس برضو معاها عذرها هي بتعتبره اخ أما انتا مينفعش كنت تبص المضيفه اصلا مش تبتسملها كمان 


مراد : بس 


خالد و سليم : مبسش


سليم : لازم تصالحها انهارده ريم قالتلي ان لما حد بيزعل كارما في المصيف بتبقا منكده المصيف كله و ممكن متخرجش من الأوضه بتاعتها خالص لازم تصالحها 


مراد : انتا بتتكلم جد لا انا اكيد مصالحها انا جي هنا علشان نبقا قريبين من بعض مش علشان نبعد 


خالد و سليم : قصدك اي من تبقوا قريبين 


مراد : يعني نقرب اكتر من الاول 


سليم : اه انا حسيت انكوا مخطوبين صالونات


مراد : لا مين قال كده يلا شوفوا هتعملوا اي هتنزلوا ولا هتناموا شويه أنا هنام و انتوا 


سليم : انا هنام 


خالد : و انا 


مراد : خلاص ماشي يلا 


غيروا هدومهم و ناموا 


عند كارما و ريم و سما 


كارما كانت سرحانه و باين عليه الحزن و ريم و سما قلقانين عليها


سما : مالك يا كارما 


ريم : فيكي اي يا حبيبتي .. كارما 


سما : كارما 


كارما : هااا بتقولوا حاجه 


ريم بقلق : دا انتي مش معانا خالص فيكي اي يا كارما 


كارما : مفيش حاجه 


ريم : لا فيه انتي مضايقه من حاجه من ساعت ما نزلنا من الطياره


كارما : مفيش حاجه والله 


سما : ريم هو في حاجه حصلت مع كارما و مراد


كارما ملامحها اتغيرت اكتر اتعدلت في قعدتها قعدت مربعه يعني 


كارما : هو ممكن اسال علي حاجه من غير ما تتريقوا


سما و ريم : اه 


كارما : هو انا عندي واحده صحبتي لما بتشوف حد قلبها بيدق بسرعه لدرجه انو بيوجعني قصدي بيوجعها و ممكن تسرح فيه و لو قالها كلمه حلوه او بحبك بتفرح اوووي دا معناها اي 


سما و ريم بعد ما فهموا هي بتلمح لايه 


ريم : دا معناه انك بتحبيه 


كارما : بحبوا اي انا بتكلم علي صحبتي 


سما : ما احنا عارفين احنا بنقولك أنها كده بتحبه 


كارما بهمس لنفسها : لا استحاله انا مش بحبوا و مينفعش أحبوا دي صفقه ما بيني و ما بينه مينفعش 


سما و ريم : بتقولي اي يا كارما 


كارما : لا ولا حاجه 


سما : طيب هي بتحس بايه تاني 


كارما بتوهان : لما بتلاقي بنت بتقرب منه بتدايق و بتبقا عايزه تولع فيها و فيه بس و لما بتبقا في حضنوا بتحس بالأمان كان الحياه كلها اتخلصت فيه و في حضنوا و حاجات كتير اووي 


سما : دي مش بتحبه بس دي بتعشقه 


كارما : مش معقول .. اكيد لا استحاله 


ريم : ليه لا ليه استحاله 


كارما : ها لا ولا حاجه انا عايزه انام تصبحوا علي خير 


كارما فضلت تفكر شويه و تحارب افكارها لحد ما نامت و ريم و سما كمان ناموا من التعب 


★٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭★


بعد ساعتين كلهم قاموا و كارما راحت اخدت شاور و قاعدت علي السرير و ريم و سما عملوا كده برضو


ريم : اي يا كارما مش هتنزلي معانا


كارما : لا مش عايزه انزلوا انتو 


ريم : لا يا كارما علشان خاطرنا يلا


كارما : ريم سما 


ريم : نعم يا حبيبتي


سما : اي يا قلبي


كارما بتوهان : انا عايزه اسيب مراد نفكرش يعني 


★. .★


✨الغيره✨

هي اكبر براهين العشق❤️

و ليست شكا كما يعتقد البعض 😒


★. .★


هل كارما بتحب مراد ؟؟؟


كارما هنسيب مراد فعلا ؟؟؟


و لو عايزه تسيبه مراد هيرضي ؟؟؟ 


اي هيكون رد فعل مراد لو كارما قولتلوا كده ؟؟؟


و لو سابوا بعض كارما هتسافر مع والدتها ولا هتفضل ؟؟؟


.      ꧁꧁꧁꧂꧂꧂


                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙

         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙

            دمتُم بخير أحبائي في الله💙


     __________________


   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇

       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA


التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك