جريدة كُتاب إيلاف جريدة كُتاب إيلاف
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

الجزء١٩من رواية "صفقة عشق" بقلم الكاتبة ميرونا مرقص✍️



#الجزء التاسع عشر 

✨احبك✨
بعدد انفاسي و انفاسك و أنفاسهم جميعاً

★*************★

ريم بخبث : بوسي مراد 

كارما : انتي بتهزري صح

ريم : لا اولا يلا خليكي قد التحدي و ثانيا دا خطيبك عادي 

ادهم : اي يا احمد ما تشوف بنتك 

احمد بيحاول يكتم ضحكته : اي يا ريم اي الكلام دا ... خلي البوسه علي خده علشان خاطر عمك ادهم 

كلهم انفجروا من الضحك علي اللي قالوا احمد و ادهم ضربوا علي كتفوا جامد 

ادهم : و انا اقول البت طالعه جريئه كده لمين 

ريم : يلا يا كارما 

كارما استنيت شويه و بعدها قربت من مراد مسكت وشه بأيدها و طبعت بوسه علي خده و بعدت و هي مكسوفه جدا مراد ابتسم بخفه من غير ما حد ياخد باله و بعدها ادهم اتكلم 

ادهم: كاااااارما

كارما بخضه : اي يا بابا 

ادهم كان ناوي يزعق بس مروه اتكلمت 

مروه : ادهم خلاص اللي حصل حصل اهدا ماشي 

ادهم : اووووف ماشي 

كملوا لعب و حددوا معاد السفر و بعدها كل واحد روح بيتوا و كارما كانت قاعده في بيت ريم علشان مامتها 

.
.
.
.
★***********★

ثاني يوم في بيت ادهم بالتحديد في مكتب ادهم 

الباب خبط 

كاميليا : ادهم ممكن ادخل 

ادهم : ادخلي يا كاميليا 

كاميليا دخلت. قعدت علي الكرسي اللي قدام المكتب 

كاميليا : ادهم عايزه اتكلم معاك في حاجه ضروري
انا مش هقدر اخبي اكتر من كده 

ادهم بصلها ( بمعني كملي )

كاميليا : انا عارفه انك فاكرين انسانه حقيره لما اجبرتك علي اننا نتجوز بس في حاجه لازم تعرفها 

ادهم : اي هي قولي 

كاميليا : الموضوع .....

ادهم بصدمه :ازاي محمد يعمل كده 

★***************★

عدي يومين من ساعت ما كاميليا اتكلمت مع ادهم و الجو متوتر ما بينهم و جه يوم سافرهم في المطار بالتحديد في الطياره 
كارما قاعده جنب مراد و ريم جنب سليم و سما جنب خالد و احمد جنب سلمي و ادم جنب جميله و اخيرا ادهم جنب مروه و عبدالرحمن و سجده(مراته) و يوسف معاه يسرا ( مراته) 

كارما : انا عايزه انزل مليش دعوه انا قولتلكم اني هركب باص مش طياره حرام عليكوا نزلني يا مراد علشان خاطري لو بتحبني نزلني 

مراد باندفاع : طبعا بحبك ممكن متخفيش طول ما انا معاكي هاتي ايدك كده 

و مسك ايديها و كارما فضلت بصه لمراد و هو بصصلها و سرحانين هم الاتنين في كلمت بحبك
مراد مصدقش انو قالها بحبك و كارما مستغربه جدا و مكسوفه و اول ما الطياره جت تطلع كارما سرخت من خوف مراد شدها لحضنوا كارما محستش بنفسها بعد كده و فاقت لما المضيفه كانت واقفه قدامهم 

المضيفه : تحب حضرتك تشرب اي حاجه 

كارما بصت عليه لقت المضيفه بتبص لمراد بطريقه قذره راحت قالت لها

كارما بتكبر : بسبس بقولك اي انا عايزه عصير مانجا فريش 

المضيفه بصتلها و رجعت بصت لمراد تاني 

المضيفه : و حضرتك يا فندم 

مراد : مش عايز شويه كده 

المضيفه : انا ممكن اعملك اللي انتا عايزه يا فندم 

كارما بدلع : تشرب عصير مانجا زي يا ميمو 

مراد بتفاجأ : ميمو

المضيفه اتكلمت و هي بتحط أيدها علي كتف مراد 

المضيفه : تحب اجبلك اي يا فندم 

كارما بصوت عالي و هي بتقوم: ايدك يا حلوه

زقت ايد المضيفه

كارما : ناديلي مديرك حالا 

مراد و هو بيحاول ميضحكش : كارما الموضوع مش محتاج متكبريش الموضوع

كارما : انا بكبر الموضوع يا مراد ماشي اشبع بيها

مشيت و مراد راح وراها 

مراد : ممكن اعرف رايحه فين احنا في طياره 

كارما راحت عند كرسي بتاع ريم و سليم و كانوا بيتكلموا

كارما : سليم 

سليم : اي يا كارما 

كارما : روح اقعد جنب صحبك انا مش هقعد جنبه 

سليم باستغراب : اي ليه 

كارما و هي بتبص علي مراد : مش عايزه اقعد جنبه ( بصت لسليم تاني ) ولا اقولك بلاش تقعد انتا جنبه خالي الهانم اللي كانت بتعاكسه تقعد جنبه احسن علي الاقل متكنش بتكبر المواضيع زي يلا قوم انا عايزه اقعد جنب صحبتي انجز 

سليم : ذنب اهلي انا اي انتو متخانقين ليه أقوم أنا من جنب ريم 

كارما : سليم من غير كلام يلا قوم 
(كملت بتمثيل ) ريم انا تعبانه عايزه اقعد جنبك 

ريم بخضه : مالك يا كارما اي اللي وجعك 

كارما : مش عارفه

ريم زقت سليم و شدت ايد كارما 

ريم : قوم يلا يا سليم قوم تعالي يا حبيبتي 

سليم : اه يا جزمه بعتني 

ريم بصت علي كارما لقتها بتخطف نظرات لمراد بحزن 

ريم : يلا من هنا انتا و هو هنروش مياه انا مش عايزه كارما تتعب يلا 

خلصت كلامها و هي بتزقوهم 

مراد مشي و هو مضايق و غضبان و اول ما وصل عند الكرسي بتاعه لقي المضيفه لسه واقفه بابتسامه سمجه 

مراد بزعيق : انتي ليه لسه واقفه ما تمشي 

مضيفه بخوف : بشوف حضرتك لو عايز حاجه 

مراد : مش عايز زفت امشي 

مشيت المضيفه و هي متغاظه من كارما و كارما كانت زعلانه اوووي و مراد كان متعصب جدا من مضيفه لأن كارما كانت قاعده معاه و كمان في حضنه و بسببها قامت من جنبه خالص 

سليم : في اي مالك بتزعق كده ليه 

مراد بضيق : كارما قامت بسببها كارما كانت في حضني و هي السبب اديها قامت خالص 

سليم : معلش بس كارما بتخاف من المرتفعات مظنش أن ريم هتعرف تهديها لما الطياره تجي تنزل 

مراد بعد تفكير قال : انا هروح اقعد جنبها قبل ما الطياره تنزل و ابعتلك ريم 

سليم : بس مظنش ريم هترضي تقوم 

مراد : انا هتصرف 

سليم : ماشي 

قعدوا حوالي نص ساعه 

مراد : انا هروح لهم الطياره قربت تنزل 

سليم : ماشي 

مراد قام و راح عند كرسي ريم لقا كارما شبه نايمه و ريم باين علي ملامحها الحزن 

مراد بقلق : هي كارما نايمه ليه بالمنظر دا و مالك يا ريم

ريم : كنت بحاول انيم كارما هي خايفه اوووي بسبب الطياره 

مراد : ريم ممكن تقومي و تسيبيني معاها و انتي روحي اقعدي جنب سليم

ريم : بس 

مراد بابتسامه : مبسش يلا روحي و انا هقوم بالواجب 

ريم : ماشي امري لله 

ريم راحت قعدت جنب سليم 

سليم : حبيب قلبي الواد مراد دا علشان جابك جنبي تاني 

ريم : والله انتا فايق و رايق يا رب يتصالحوا لو متصلحوش كارما مش هتتبسط في المصيف و هتكون منكده 

سليم : إنشاءالله هيتصالحوا 

عند كارما و مراد
مراد قعد جنب كارما و مسك ايديها كارما فاتحت عينيها اول ما مسك ايديها بصت جنبها لقت مراد حاولت تشد أيدها معرفتش لأن مراد كان مساكها جامد بصت الناحيه التانيه و قالت 

كارما بصوت مهزوز : مراد سيب ايدي 

مراد : لا يا كارما و انا اسف مكنش قصدي ازعلك 

كارما : انتا حر يا مراد تمام و اللي انتا عايزه اعمله كده كده دي صفقه مش اكتر 

مراد : لا اكتر احنا مخطوبين يا كارما حتي لو هي صفقه بالنسبه للكل حقيقه و لازم تكون بالنسبلنا كده برضو علشان محدش يعرف انا دلوقتي خطيبك و انتي خطيبتي ولا انتي من حقك تكلمي ولد غيري ولا انا من حقي اكلم بنت غيرك 

لسه كارما هتتكلم المضيفه جت تاني مراد نفخ جامد و بص علي كارما و مداش المضيفه اهتمام أما كارما فا بصتلها بغضب و كانت ناويه تقوم تزعقلها بس مراد مسك ايديها و شدها لحضنوا 
كارما ابتسمت للمضيفه ابتسامت نصر مراد ضحك بخفه لما شاف اللي كارما عملتوا و رياكشن المضيفه

المضيفه بغيظ : لو سمحت يا فندم اربط الحزام 

كارما بعدت عن مراد ربط الحزام و كارما كمان بس مكنتش رابطه كويسه لأنها اول مره تركب طياره مراد قرب منها و رابطوا كويس تحت انظار المضيفه اللي كانت متغاظه جدا من كارما بعد ما خلص مراد كارما قالت 

كارما : شكرا يا حبيبي 
( و باستوا من خده )

المضيفه اتصدمت و مراد اتصدم اكتر منها اول ما شافت اللي حصل مشيت علي طول و مراد اتعدل في الجلسه بتاعته و الطياره نزلت مره واحده و كارما سرخت و مراد مسك ايديها علي طول 

مراد : متخفيش بس متخفيش اهدي 

بعدها الطياره نزلت الحمدلله و كارما مكنتش قادره تقوم و مراد كان هيسيب أيدها علشان يفك حزام الامان في كارما مسكت في أيدوا اكتر 

مراد : كارما انتي كويسه 

هزت راسها بمعني لا

مراد : طيب مالك فيكي اي حاسه بايه

سليم و ريم جم وقفوا 

ريم بقلق : انتي كويسه يا كارما 

كارما اخيرا صوتها طلع و قالت 

كارما : ريم نادي يوسف مش قادره 

★. .★

اي اللي قالتوا كاميليا لادهم ؟؟؟؟

مين محمد اللي اتكلم عليه ادهم ؟؟؟

و ليه ادهم اتفاجأ اوووي كده ؟؟؟

.     ꧁꧁꧁꧂꧂꧂

                 أتمنىٰ أن يكون أعجبكم💙
         لا تنسوا تعليق برأيكم فضلًا💙
            دمتُم بخير أحبائي في الله💙

     __________________

   زورونا على قناة اليوتيوب 👇👇
       https://youtube.com/channel/UC4JFhoLLZPQk8M97T4DMMmA

التعليقات



جريدة كُتاب إيلاف، جريدة أدبيه لنشر كل ما يَخص الأدب من خواطر، نصوص، مقالات، قصص، روايات، شِعر، حوارات صَحفية، كُتب إلكترونية، مواهب مُختلفة، كما أنها جريدة إخباريه، لعرض كل ما هو جديد من أخبار على مدار اليوم.

إتصل بنا

زوار الموقع

زوار الموقع

أعلن معنا

موضوع مُميز

«ترنيمة قلب» كتاب لمجموعة كُتاب

 كتاب «ترنيمة قلب»  لتحميل كتاب«ترنيمة قلب» أضغط هُنا https://www.mediafire.com/download/x47yzn4cyz5k578

الساعة الآن

جميع الحقوق محفوظة لـ

جريدة كُتاب إيلاف

|

تصميم أحمد كِشك